Erinevad käsitlusviisid


ISO 9000 seeria standardite nõuetele vastav kvaliteedisüsteem on elementaarne tase, mis peaks olema saavutatud igal tõsiseltvõetaval ettevõttel ja mis võimaldab ettevõtet süsteemselt edasi arendada. Pakume oma klientidele välja ka teisi, mitmekesisemaid ja täiuslikumaid käsitlusviise ettevõtte juhtimis- ja kvaliteedisüsteemi täiustamiseks. Erinevad käsitlusviisid asetavad rõhu kas juhtimise täiuslikkusele, inimkesksusele, kuluefektiivsusele vms. Tuleb siiski mõista, et ettevõtte edu ei määra ülimodernne lähenemisviis, vaid töötajaskonna poolne arusaamine ja pühendumine ühise eesmärgi saavutamisele.

Protsesside analüüs. Äriprotsesside analüüs on üks tõhusatest abivahenditest firma tegevuse efektiivsemaks muutmisel, mis loob ettekujutuse ettevõttest kui tervikust ja vähendab üksuste vahelisi lahkhelisid. Protsesside analüüs aitab mõista protsesside olemust, heita kõrvale väärtust mittelisavad toimingud, jõuda vigade põhjusteni, panna paika vastutused, luua alus infosüsteemi täiustamiseks ja edasiseks arenguks. Protsessikeskne lähenemisviis on aluseks kliendikeskse ja arenemisvõimelise organisatsiooni tekkimisele ning sobib ka ISO-järgse kvaliteedisüsteemi loomisele.

Investeeringu tulusus. Juhtimis- ja kvaliteedisüsteemi väljaarendamine on väga tihedalt seotud rahalise efektiivsusega. Siinkohal tuleb igal juhul jälgida, et tehtavad kulutused ei "sööks ära" saadavat tulu. Vastasel korral on midagi väga valesti tehtud.




© TJO Konsultatsioonid